Cel mai adesea, nu ne gandim la ele cand preparam felurile de mancare. Si totusi, semintele sunt aliati puternici atat pentru sanatatea ta, cat si pentru frumusetea ta. Sunt alegerea ideala pentru a stimula organismul si pentru a proteja corpul de diverse agresiuni.

Semintele au deci puteri nebanuite asupra organismului uman, dar nu le consumam, deoarece se spune ca semintele sunt pentru pasari. Acestea insa vin cu un plus de originalitate si de crocant pentru preparatele tale, sunt satioase si te ajuta sa fii mai energic. In plus, asigura buna functionare a sistemului digestiv si te pot proteja de maladii sau de boli cardiace.

Semintele de susan, un aliat de pret pentru frumusetea ta. Bogate in metionina, un aminoacid, semintele de susan sunt cele mai bune pentru sanatatea si frumusetea unghiilor sau a parului. Sunt foarte bogate si in fibre deci pot optimiza tranzitul intestinal. Permit de asemenea organismului sa absoarba mai usor glucidele si lipidele, favorizand astfel scaderea nivelului de colesterol.

Se pot consuma alaturi de alimente bogate in vitamina C, in produse de patiserie, salate, alaturi de carne sau peste.

Semintele de chimion contra racelii. Sunt compuse in vitamine, oligoelemente, omega 3 si omega 6. Impreuna, aceste substante iti vor intari sistemul imunitar si vor crea o bariera protectoare contra racelii.

Se pot folosi in orice preparat daca vrei sa te bucuri de un gust lejer mai amar.

Semintele de mei, seminte anti-oboseala naturale. Sunt foarte bogate in vitaminele B1 si B6, recunoscute pentru proprietatile lor anti-oboseala. Compuse si din fosfor, magneziu si potasiu, permit pastrarea sanatatii oaselor, a sistemului nervos si a inimii.

Nu contin gluten si se pot consuma in tot felul de preparate.

Semintele de anason pentru o digestie mai buna. Semintele de anason sunt un pretios aliat pentru cei care se confrunta cu probleme legate de digestie. Te ajuta sa eviti balonarile si sa ai o respiratie mai proaspata. In plus, au virtuti anti-stres si faciliteaza adormirea. Cateva seminte sunt de ajuns pentru a aromatiza preparatele dulci, sarate sau sosurile. Se pot folosi si in infuzii, seara inainte de culcare.

Semintele de mustar, puternice antioxidante. Sunt cele mai bune surse de seleniu, un mineral care nu lasa radicalii liberi sa se formeze in organism. Sunt si foarte bogate in vitaminele A, B9 si E si permit mentinerea integritatii membranei celulare a pielii, protejand de radicalii liberi nocivi.

Se pot folosi mai ales in salate pentru cele mai delicioase preparate.

Semintele de dovleac, cu un puternic efect anticistita natural. Semintele de dovleac au o puternica actiune diuretica. Lupta contra iritatiilor vezicii si a infectiilor urinare. Dar sunt in acelasi timp, foarte bogate in fier. Deci sunt foarte utile pentru a lupta contra anemiei si a oboselii mai ales pe timp de iarna.

Se pot consuma natur sau presarate peste salate, intr-un bol cu muesli sau intr-un iaurt.

Dar, la fel ca si in cazul altor lucruri bune, nu ar trebui sa abuzezi de ele. Trebuie sa fie consumate in  cantitati mici si nu in fiecare zi.

Alătură-te conversației

1 comentariu

  1. Salut! As vrea sa va intreb pe voi unde mai exact pe 123movie sa caut subtitrare deoarece am incercat sa gasesc timp de 1 ora o subtitrarea pentru filmul Mune : Guardian of the Moon . As fi foarte recunoscator daca m-ati ajuta si nu m-ati injura pentru un posibil rule break, e pentru un copil

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *