Ai auzit până acum de “boala sucului”?

Ai auzit pana acum de « boala sucului »? Adica de boala NASH, steatoza nonalcoolica, care iti distruge ficatul.

Se pare ca si o singura doza de bauturi carbogazoase consumata zilnic, este foarte nefasta pentru ficat.

« Maladia secolului », « urmatoare epidemie mondiala », steatoza hepatica nonalcoolica, denumita si boala ficatului gras inca nu este cunoscuta asa cum trebuie, din pacate.

Un studiu realizat de Inserm, dezvaluit in mai multe ziare celebre din lume, o va face cu siguranta sa fie mai cunoscuta. Specialistii sunt de parere ca si o singura doza de bauturi carbogazoase bauta in fiecare zi, poate sa aiba consecinte extrem de nefaste asupra ficatului.

Acronimul englezesc, NASH- non alcoholic steatohepatis, desemneaza forma cea mai grava. Dar, maladia, sub toate formele sale, inculsiv cele mai putin grave, cele in care ficatul acumuleaza grasime dar poate sa functioneze in mod normal, afecteaza o mare parte a populatiei din intreaga lume. Sursele confirma ca este vorba despre in jur de 46% din populatie.

Cauzata de o incarcare excesiva a ficatului cu grasime, aceasta patologie se datoreaza cel mai adesea, unui consum excesiv de bauturi carbogazoase, de grasimi sau de zahar. Nu lasa ficatul sa elimine grasimile in exces si conduce deci la ciroza si uneori chiar la cancer, in mod paradoxal, chiar daca nu ai pus niciodata gura pe bauturile alcoolice.

Chiar daca medicii pot sa fie alertati din cauza unui bilan hepatic anormal, doar prelevarea unei parti a ficatului, o biopsie, o poate detecta.

Cercetarile in domeniu insa, sunt foarte putine. Nu e de mirare. Doar de cativa ani se intereseaza specialistii de acest domeniu. Foarte multa vreme au fost convinsi de faptul ca o ciroza nu poate sa fie provocata decat de consumul in exces de alcool. Dar acum se estimeaza ca boala sucului poate sa devina prima cauza a aparitiei unor boli grave ale ficatului, chiar in fata hepatitei C.

Pentru moment insa, nu exista niciun tratament pentru a preveni aceasta boala. In orice caz, se pare ca urmand un regim alimentar sanatos, se poate trata. Pentru a proteja ficatul, se poate incerca reducerea consumul de zahar, pierderea grasimii abdominale, dar si sa se faca mai multa miscare.

De cativa ani, specialistii spun ca NASH este « maladia secolului » si se pare ca au avut dreptate, previziunile lor fiind din ce in ce mai evidente in ultima vreme.

Ar trebui să îți schimbi pantofii în fiecare zi

Pe timp de vara, traiasca slapii, balerinii sau sandalele cu toc. Si totusi, acesti pantofi nu sunt cei mai buni aliati ai picioarelor tale. Ce ar trebui sa porti deci? Vei afla raspunsul in acest articol.

Pantofii de vara incep sa fie din ce in ce mai criticati din cauza repercursiunilor lor asupra picioarelor noastre. De ce mai exact? Slapii, balerinii sau sandalele sunt foarte buni pentru a merge la plaja sau pentru a merge in gradina, dar nu sunt pantofi pentru a merge peste tot. Au material foarte putin si nu au un sistem de prindere. In plus, materialele folosite pentru fabricarea lor nu sunt de cea mai buna calitate. Nu se recomanda deci sa se poarte o saptamana intreaga. In mod ideal, ar trebui sa porti altceva a doua zi.

Care sunt riscurile pentru picioare? Riscurile sunt multiple. Mai intai, risti sa suferi de tendinite, de retractia degetelor, de aparitia unghiilor incanate, a bataturilor si multor altor probleme. Iar la sfarsitul verii, din cauza unei proaste posturi, foarte multe persoane ajung la specialisti deoarece au stat intreaga vara incaltate in pantofi nepotriviti.

In plus, mai pot sa apara si alte probleme pentru corp. De exemplu, sandalele cu platforma pot cauza entorse ale gleznelor. Dureri de spate, de bazin sau de genunchi sunt si ele destul de frecvente.

Care sunt pantofii ideali de purtat pe timp de vara? Cel mai important este sa nu porti aceeasi pantofi o zi dupa alta pe cat posibil. Iar femeile ar trebui sa privilegieze tocurile de maximum 3-4 centrimetri.

In ceea ce priveste baschetii, nu ar trebui sa ii porti in fiecare zi. Poti favoriza micoza piciorului sau chiar si unghiile incarnate. In plus, daca ii porti in fiecare zi, va fi dificil mai apoi sa porti tocuri.

Pantofii ar trebui sa aiba un confort semi-rigid si sa fie mai lati in partea din fata a piciorului. Degetele mici nu ar trebui sa fie comprimate si piciorul ar trebui sa poata sa respire. Nu ceda deci fenomenelor in materie de moda si poarta mereu doar pantofi care respecta in intregime anatomia picioarelor tale.

Telefonul Huawei Mate 20 Pro

Huawei Mate 20 Pro este un telefon cu adevarat special, acesta fiind unul dintre cele mai bune smartphone-uri in momentul de fata. Acest telefon este o combinatie reusita intre vechiul P20 Pro si Samsung Note 9. El are colturile, dar si marginile rotunjite. Acest telefon are pe fata si pe spate sticla, iar marginile sale sunt realizate din aluminiu. Pe spate, acesta are trei camere pozitionate intr-un patrat pe mijloc, alaturi de blit.

Acest telefon are un decupaj pe ecran, dar crestatura ascunde o serie de senzori care fac posibila deblocarea sa, similar felului cum se deblocheaza iPhone X. Spre deosebire de iPhone, acest telefon ascunde acel decupaj printr-o setare de software, dar trebuie mentionat ca datorita luminii puternice, acel decupaj iese totusi in evidenta. Dispare astfel iluzia unei rame unitare.

Telefonul este echipat cu un ecran AMOLED HDR, acesta avand o diagonala de 6.4 inci, el fiind indeajuns de manevrabil cu o singura mana datorita faptului ca este curbat. Acest telefoon are si o forma compacta, ecranul fiind unul foarte frumos, el fiind pus in evidenta de ramele mici ale telefonului. Pentru a beneficia de rezolutia WQHD+, va trebui sa intrati in setari si sa alegeti voi functia de smart resolution. Daca activati aceasta functie, telefonul va sta in majoritatea timpului intr-o rezolutie FHD+. Ecranul este foarte luminos, de aceea el va putea fi folosit oriunde, indiferent cat de puternic va fi soarele afata. Jocurile, dar si filmele arata foarte bine pe un astfel de ecran, culorile fiind aprinse, iar dinamica lor este una foarte buna.

Difuzorul a fost mutat in partea de jos a telefonului in portul de incarcare USB-C. Experienta audio este una stereo. Calitatea audio nu este astfel una exceptionala si nici volumul nu este atat de ridicat. Este insa indeajuns de buna sa va uitati la un film pe telefon sau sa aveti parte de o sesiune de gaming. Mate 20 Pro vine cu un procesor de 7 nanomilimetri, acesta fiind insotit de o memoria RAM de 6GB si 128 GB spatiu de stocare. Acest spatiu poate fi insa extins cu un card de memorie, pana in 256 GB. Nu veti intampina probleme in utilizarea aplicatiilor. De asemenea, multitaskingul merge foarte bine, iar sistemul acestui telefon este unul fluent. In setari veti gasi un mod numit „Performance Mode”. Acest mod va face telefonul sa mearga la o capacitate maxima existand riscul de a se incalzi.

Despre Motorola One

Varfurile de gama au cele mai bune caracteristici, de aceea multe persoane sunt entuziaste atunci cand vine vorba despre acestea. Acest lucru se intampla datorita fapului ca varfurile de gama au cele mai puternice componente, functii, dar si cele mai bune display-uri. Motorola One este un produs care ofera exact ce trebuie, iar pretul sau este unul foarte bun, fiind accesibil pentru orice persoana. Acest telefon poate deveni alegerea romanilor pentru un telefon de buget, el fiind in acelasi timp si un smartphone care va va surprinde foarte mult.

Acest telefon are un ecran de 5.9 inci, el fiind echipat cu un procesor de tip Snapdragon 625. Are 4 GB de memorie RAM si 64 GB spatiu de stocare. In ceea ce priveste camera foto, acest telefon vine echipat cu o camera foto de 13 MP, dar si una de 2 MP. El mai este echipat si cu o camera pentru selfie de 8 MP. Incarcarea telefonului este foarte simpla, aceasta facandu-se prin USB-C, dar si o baterie de 3.000 mAh. Multe persoane aleg acest telefon datorita raportului sau pret/calitate excelent. Acest telefon va avea colturile rotunjite, el avand si rame destul de ingusta, dar si sticla atat pe fata, cat si pe spate. Motorola One ruleaza cu Android One, aceasta fiind o versiune a sistemului de operare al celor de la Google. Sistemul acesta este aproape la fel ca cel pe care il intalnim la telefoanele Pixel.

Telefonul vostru va primi timp de trei ani actualizarile de securitate, dar si pe cele la noile versiuni ale Android pentru urmatorii doi ani. Motorola vine echipat cu Android 8, dar va primi Android 9 si mai tarziu probabil si Android 10 si 11. Spatiul de stocare al acestui telefon este nelimitat atat pentru imagini, cat si pentru fotografii, datorita faptului ca telefonul vine cu Android One. Nu va veti mai stresa cu faptul ca nu aveti spatiu pentru fotografii si veti putea face oricate fotografii va veti dori.

Autonomia este si ea buna in ceea ce priveste acest telefon. El va avea o baterie de 3.000 mAh, dar si o incarcare rapida de 15 wati. Bateria poate tine mai mult sau mai putin, depinzand mult de modul cum veti folosi telefonul. Daca il veti folosi in mod intens, ca in cazul oricarui telefon, bateria nu va avea o viata atat de lunga. Daca nu exagerati butonarea, autonomia tine o zi jumatate.

5 fructe și legume de savurat în această vară

Acum ca vara si-a facut in sfarsit aparitia, a venit si momentul sa savurezi cele mai delicioase fructe ale verii. Dar oare care sunt cele pe care trebuie sa le consumi neaparat? Vei afla in cele ce urmeaza.

Rucola, regina printre salate. Crezi sau nu, rucola este si mai delicioasa pe timp de vara. Culeasa atunci cand este foarte cald, rucola este foarte bogata in vitamine si antioxidanti. Mult mai acidulata si mai savuroasa decat alte varietati, este o garnitura fabuloasa pentru paste, oua sau chiar pizza.

Dovleceii cei fabulosi. Dovleceii fac parte din categoria legumelor polivalente de consumat fara moderatie. Contin foarte putine calorii dar sunt foarte bogati in antioxidanti si sunt o alegere excelenta, fie ca alegi sa ii prepari la gratar, fie ca ii prepari la cuptor sau ii prajesti. Alege varietatile mai scurte si prepara-i alaturi de pene sau de ce nu, poti incerca sa prepari un caviar de dovlecei.

Ciresele care ne duc cu gandul la copilarie. Chiar daca pretul lor este cam exagerat in ultima vreme, acestea sunt pline de beneficii. Ciresele amare pot ameliora somnul si pot trata durerile musculare, in timp ce ciresele dulci pot ajuta la combaterea cancerului. Sunt perfecte in tot felul de tarte, de supe, salate sau sucuri smoothie.

Piersicile, delicioase si sanatoase. Piersicile sunt cele mai bune surse de fibre, de antioxidanti si de vitamina C. Contin foarte putine calorii si sunt fructul ideal pentru intreaga vara. Chiar daca sunt delicioase natur, mai poti incerca sa le prepare si alaturi de pastele cu legume sau de iaurtul natur.

Capsunile, clasice ale verii. Nu mai trebuie sa prezentam beneficiile capsunilor sau gustul lor minunat care « explodeaza » in gura atat la micul dejun cat si la desert. Sunt foarte bogate in vitamina C si in antioxidanti si se pot degusta in foarte multe feluri. Alaturi de muesli la micul dejun, in tarte, sub forma de inghetata sau sos si nu numai. Poti incerca si un pui la gratar preparat cu o salsa de capsuni si de piersici cu un gust uimitor. Iar salata cu rucola, castraveti, telina, sparanghel, capsuni si migdale este si ea un regal.

5 alimente care te vor ajuta să ai un colon sănătos

Colonul face parte din intestinul gros si din sistemul nostru digestiv. Este cel care permite transformarea deseurilor care provin de la intestine in materii fecale pentru a le expulza mai apoi in rect.

Dar pentru ca acesta sa ramana cat mai sanatos si pentru a se evita orice tip de infectie sau boala, anumite alimente iti pot veni in ajutor, purificand colonul.

Iata deci 5 alimente care te vor ajuta sa reduci problemele digestive si intestinale.

Legumele cu frunze verzi. Salata, spanacul sau varza sunt cele mai bune legume pentru a avea un colon mai sanatos. Compozitia lor bogata in fibre si in clorofila, asigura o purificare eficienta a colonului si a sistemului digestiv in ansamblul sau.

Merele. Merele sunt bogate in antioxidanti si in fibre. Aceste caracteristici permit deci foarte repede purificarea colonului. Un mar crud sau in compot, chiar si sub forma de suc, va actiona asupra colonului si il va purifica. In plus, merele te ajuta si la prevenirea constipatiei, a diareii si a inflamatiei. Acest fruct poate ameliora miscarile intestinului si functionarea ficatului, ajutand la o mai buna digestie.

Semintele de chia si de in. La fel ca si merele, acestea sunt bogate in fibre si actioneaza direct asupra sistemului digestiv, facilitand tranzitul intestinal si curatand colonul. Sunt foarte bogate in omega 3, fibre si acizi grasi. Semintele de chia si de in pot sa fie consumate direct in salate, in iaurturi sau supe. Datorita acestor seminte, mucusul si toxinele vor fi eliminate mai usor din colon.

Otetul din cidru de mere. S-a demonstrat ca otelul din cidru de mere poate sa diminueze riscurile de a suferi de cancer de colon. Poate reduce de asemenea, nivelul de zahar din sange si facilita digerarea alimentelor. O lingura de otet din cidru de mere diluat intr-un pahar cu apa, luat dupa fiecare masa, iti va curata colonul foarte eficient.

Alimentele fermentate precum castravetele, miso, varza acra sau chiar si kefirul, sunt alimente fermentate foarte benefice. Compozitia lor bogata in probiotice poate elimina toxinele si bacteriile rele din sistemul digestiv, inclusiv din colon.

6 tipuri de seminte de integrat la tine in alimentatie pentru a fi in plina forma

Cel mai adesea, nu ne gandim la ele cand preparam felurile de mancare. Si totusi, semintele sunt aliati puternici atat pentru sanatatea ta, cat si pentru frumusetea ta. Sunt alegerea ideala pentru a stimula organismul si pentru a proteja corpul de diverse agresiuni.

Semintele au deci puteri nebanuite asupra organismului uman, dar nu le consumam, deoarece se spune ca semintele sunt pentru pasari. Acestea insa vin cu un plus de originalitate si de crocant pentru preparatele tale, sunt satioase si te ajuta sa fii mai energic. In plus, asigura buna functionare a sistemului digestiv si te pot proteja de maladii sau de boli cardiace.

Semintele de susan, un aliat de pret pentru frumusetea ta. Bogate in metionina, un aminoacid, semintele de susan sunt cele mai bune pentru sanatatea si frumusetea unghiilor sau a parului. Sunt foarte bogate si in fibre deci pot optimiza tranzitul intestinal. Permit de asemenea organismului sa absoarba mai usor glucidele si lipidele, favorizand astfel scaderea nivelului de colesterol.

Se pot consuma alaturi de alimente bogate in vitamina C, in produse de patiserie, salate, alaturi de carne sau peste.

Semintele de chimion contra racelii. Sunt compuse in vitamine, oligoelemente, omega 3 si omega 6. Impreuna, aceste substante iti vor intari sistemul imunitar si vor crea o bariera protectoare contra racelii.

Se pot folosi in orice preparat daca vrei sa te bucuri de un gust lejer mai amar.

Semintele de mei, seminte anti-oboseala naturale. Sunt foarte bogate in vitaminele B1 si B6, recunoscute pentru proprietatile lor anti-oboseala. Compuse si din fosfor, magneziu si potasiu, permit pastrarea sanatatii oaselor, a sistemului nervos si a inimii.

Nu contin gluten si se pot consuma in tot felul de preparate.

Semintele de anason pentru o digestie mai buna. Semintele de anason sunt un pretios aliat pentru cei care se confrunta cu probleme legate de digestie. Te ajuta sa eviti balonarile si sa ai o respiratie mai proaspata. In plus, au virtuti anti-stres si faciliteaza adormirea. Cateva seminte sunt de ajuns pentru a aromatiza preparatele dulci, sarate sau sosurile. Se pot folosi si in infuzii, seara inainte de culcare.

Semintele de mustar, puternice antioxidante. Sunt cele mai bune surse de seleniu, un mineral care nu lasa radicalii liberi sa se formeze in organism. Sunt si foarte bogate in vitaminele A, B9 si E si permit mentinerea integritatii membranei celulare a pielii, protejand de radicalii liberi nocivi.

Se pot folosi mai ales in salate pentru cele mai delicioase preparate.

Semintele de dovleac, cu un puternic efect anticistita natural. Semintele de dovleac au o puternica actiune diuretica. Lupta contra iritatiilor vezicii si a infectiilor urinare. Dar sunt in acelasi timp, foarte bogate in fier. Deci sunt foarte utile pentru a lupta contra anemiei si a oboselii mai ales pe timp de iarna.

Se pot consuma natur sau presarate peste salate, intr-un bol cu muesli sau intr-un iaurt.

Dar, la fel ca si in cazul altor lucruri bune, nu ar trebui sa abuzezi de ele. Trebuie sa fie consumate in  cantitati mici si nu in fiecare zi.

Impresii MacBook Air

Acest nou laptop Apple este adaptat vremurilor moderne, el reusind sa iasa in evidenta prin design-ul sau deosebit. Acest laptop este ultraportabil, Apple construind prin intermediul acestui laptop conceptul de „ultrabook”. Apple a fortat astfel alti producatori precum Acer, Lenovo sau ASUS sa tina pasul cu cerintele pietei si sa prezinte si ei astfel de laptopuri. Apple ne ofera un laptop inedit cu o constructie premium care arata extraordinar. Laptopul se vinde in trei culori si anume space grey, silver si gold.

Aluminiul laptopului este placut la atingere, laptopul fiind robust si fiind o adevarata placere sa-l folosesti. Desi pare un lucru minor, laptopul va permite sa-l deschideti cu doar o singura mana, fara a tine baza de la laptop. O distributie foarte buna a greutatii, face ca acest laptop sa fie unul cu adevarat elegant. Laptopul are o grosime maxima de 1.56 cm. Ecranul retina este cel care iese in evidenta la acest laptop. Ecranul laptopului se 13.3 inci are margini destul de mici, insa nu sunt la fel de premium precum unele laptopuri cum sunt cele de la Windows. Experienta este insa una foarte buna. Unghiurile de vizualizare sunt bune, iar culorile sunt foarte bine contrastate, dar si intense in acelasi timp. Ecranul are o rezolutie de 2560 x 1600 pixeli, el fiind bun pentru munca de zi cu zi.

Din pacate, ecranul nu este insa extrem de luminos, insa pentru unele situatii de munca, el este perfect. Procesoarele din seria Y au o putere redusa, acestea fiind mai slabe decat cele din seria U. In mod normal laptopurile cu un astfel de procesor nu au ventilator, dar Apple s-a asigurat sa puna totusi un ventilator pentru ca sa se asigure o mai buna disipare a caldurii. De auzit, veti auzi acest ventilator doar in momentul in care editati sau va jucati jocuri video.

Laptopul este suficient de puternic pentru a va ajuta cu sarcinile zilnice, MacBook Air, fiind util si pentru editarea de clipuri Full HD. El mai poate fi folosit si pentru editarea in Photoshop sau pentru jocuri. Folosit in toate scenariile posibile de munca, laptopul functioneaza fara probleme, el nepunand nici un fel de dificultate. Laptopul poate functiona vreo opt, noua ore de browsing cu 20-30 de taburi deschise. Acest laptop mai vine la pachet si un un incarcator de 30 de wati, dar daca va doriti o incarcare rapida, puteti achizitiona un incarcator Apple.

6 tipuri de mirosuri care îți pot ameliora starea de sănătate

Chiar daca nu stiai asta, exista stiinta numita aromacologia, stiinta care studiaza legatura dintre psihologie si tehnica parfumului. Dar care arata si influenta mirosurilor asupra comportamentului sau asupra sanatatii.

La fel cum si culorile sunt cele care sunt capabile sa ne influenteze si ele comportamentul, oricat de incredibil ar putea parea asta.

Descopera deci citind acest articol care sunt mirosurile care iti pot ameliora starea de sanatate.

Lavanda. Lavanda este cea care te ajuta sa te relaxezi. In cazul in care o persoana este mai nervoasa, este de ajuns daca aceasta isi maseaza tamplele cu cateva picaturi de ulei esentual de lavanda. Aromoterapeutii sunt de parere ca lavanda poseda molecule calmante pentru sistemul nervos si ca poate vindeca sufletul.

Lamaia. Lamaia are mai multe efecte beneice. Este un antioxidant pentru organism, are virtuti care iti permit sa slabesti si este foarte bogata in vitamina C. Lamaia este insa si cea care iti reda energia si cea care poate purifica mediul. Mirosul sau plin de prospetime si acidulat este cel care ne reda vitalitatea.

Vanilia. Nu exista persoana careia sa nu ii placa mirosul de vanilie. Vanilia insa este foarte apreciata si pentru mirosul sau mai dulceag. Dar are in acelasi timp si virtuiti terapeutice. Poate dezvolta empatia si are un miros care procura un sentiment de linistire si de atasament.

Menta. Menta are cele mai cunoscute si mai populare virtuti digestive. Este foarte bogata in fier si in vitamina C. Se poate ingriji de asemenea de respiratia neplacuta. Dar are si merite terapeutice. Poate anestezia durerea si este un stimulant pentru corp si pentru spirit.

Cafeaua. Unele persoane nu isi concep viata fara cafea si nu au cum sa se priveze de ea. Iar beneficiie pozitive ale mirosului de cafea sunt chiar reale. Cafeaua este cea care poate ameliora performantele, care ne incalzeste, ne reoncoforteaza si ne face sa ne simtim mai bine.

Scortisoara. Scortisoara este foare buna pentru moral. Mirosul sau particular este cel care linisteste si care calmeaza mai ales daca suferi din cazua stresului. Mirosul de scortisoara este cel mai bun si pentru a favoriza concentrarea.

 

Cum poți avea un stil sănătos de viață când îți petreci majoritatea timpului la muncă?

Nimeni nu spune sa nu iti iubesti locul de munca si sa nu incerci sa petreci cat mai mult timp acolo. Dar daca iti pestreci foarte mult timp acolo, exista mari sanse ca starea ta de sanatate sa fie neglijata.

Poate ca fraza « iti petreci majoritatea timpului la munca » poate sa aiba o conotatie negativa. Asta deoarece implica un comportament compulsiv si o dependenta de locul de munca. Dar ne gamdim ca este un termen ce poate sa meaga in ambele sensuri. Poti sa fii o persoana dependenta de locul de munca si sa iti pierzi orice alta perspectiva si sa te concentrezi doar asupra locului de munca, pierzand din vedere orice alt aspect al vietii. Sau poti incerca sa iti transformi motivatia intr-un devotament sanatos pentru tine si pentru firma ta si sa iesi masuri specifice pentru a stabili un echilibru. Dar acest lucru nu este deloc usor.

Trebuie insa sa incerci sa determini ceea ce separa cele doua extreme si sa iei masurile specifice pentru a mentine o viata personala echilibrata si sa devii o profesionista mai buna mai degraba decat o persoana obsedata de locul de munca. Iata deci cateva trucuri si sfaturi pentru a avea un stil de viata sanatos atunci cand esti 99% din timp la munca.

Pastreaza la indemana alimentele sanatoase. Decat sa tii o cutie de bomboane pe birou, mai bine incearca sa tii un cosulet cu mere, un amestec de fructe si de legume sau de fructe uscare amestecate cu nuci sau cereale integrale. Deci cea mai buna gustare trebuie sa fie compusa din proteine si de fibre, pentru a obtine un amestec satios, care sa ajute sa stabilizeze glicemia si sa furnizeze alti nutrienti sanatosi si benefici pentru organism.

Bea cat mai multa apa. Hidratarea iti va face doar bine. Mai ales cand stai mai mult timp la locul de munca si cand metabolismul ti se diminueaza.

Respira. Cu siguranta ca stii deja ca meditatia este foarte buna pentru corp si pentru spirit. Meditatia este cea care poate atenua stresul si amleioreaza capacitatea creierului de a se concentra.